Lalalalalalalamerica! - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Annabel Beun - WaarBenJij.nu Lalalalalalalamerica! - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Annabel Beun - WaarBenJij.nu

Lalalalalalalamerica!

Door: Annabel

Blijf op de hoogte en volg Annabel

09 Maart 2012 | Nederland, Leerdam

Hello everybody,

Hell yeah! I'm back!!
I'm back with a new trip!
A brand new story, and my longest trip ever!!

Oke, maar weer overgaan op het Nederlands.

Welkom dus bij mijn waarbenjij.nu
nu ben ik dus nog gewoon in Nederland.
Maar nog maar voor 3,5 maand!

Op 14 juni 2012 vlieg ik voor ¡8! weken naar Amerika!

Vorig jaar vond ik het Summercamp programma op internet, op de site van Travel Active.
Helaas was ik toen telaat met inschrijven en moest ik dus een jaar wachten.
En je raad het al, dat jaar is nu om!

In september kon ik me voor dit jaar inschrijven. Op de dag dat de inschrijving weer open ging heb ik me meteen aangemeld voor het Summercamp USA Programma.
En toen is vrij snel het balletje gaan rollen.

Ik kreeg al snel bericht over dat ik een soort van portfolio moest maken. Dat portfolio zou naar Amerika worden gestuurd, dus het gehele portfolio moest in het Engels!
wat er onder andere in moest staat was:
- Application form
- Cover letter
- CV
- Skills reference
- Open letter reference
- Terms ans conditions
- Kopie van alle diploma's
- foto's of video's
- Verklaring omtrent gedrag
Heel wat dus.
Gelukkig heb ik alles optijd af gekregen en is mijn portfolio met de eerste lichting naar Amerika gestuurd.

Op 5 januari heb ik in Venray een interview gehad in het Engels. Ik moest me daar voorstellen en vertellen waarom ik zo graag op een summercamp wil werken!
Ook dit ging helemaal goed!
Ik kreeg daar te horen dat ze me niet 100% zekerheid konden geven, maar dat ze geen reden zagen dat ik niet zou worden aangenomen.
En inderdaad, Ik kreeg al snel een mailtje vanuit Amerika dat een kamp contact met me zou opnemen.

Ik heb met Trail Blazers Camp contact gehad en weer een interview gegeven.

Een week geleden heb ik dus te horen gekregen dat ik officieel ben aangenomen.

Ik ga dus naar Trail Blazers Camp.
Een outdoor camp vlakbij New Jersey.
Dit is een kamp waar kinderen met de leeftijd van 7-16 jaar komen die in de urban wijken van New York wonen (Brooklyn, Harlem, Queens).


14 juni vlieg ik vanaf schiphol naar New York om daar eerst 1 dag te zijn en vervolgens naar het camp te gaan.
dan zit ik daar tot 16 augustus en ga ik terug naar New York in m'n eentje om daar een paar dagen uit te rusten en te shoppen:)!!
op 19 augustus vlief ik

Ik heb deze week contact gekregen met een ander Nederlands meisje die samen met mij naar het kamp gaat. Ze heeft dezelfde vlucht. Dus gelukkig sta ik er niet helemaal alleen voor.

Ik heb dr echt onwijs veel zin in en ben onwijs benieuwd naar wat me allemaal te wachten staat!

Binnenkort een ''Happy Camper Meeting''
Daarna zal ik wel weer een berichtje posten!


Love,
Annabel


  • 07 Juni 2012 - 18:17

    Els:

    Ik ga je volgen, ik heb ons mailadres al ingevuld om van ieder reisverslag een melding te krijgen. Ik mis je nu al, lekker gaan genieten he meid. Veel liefs van Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabel

Hey! Welkom op mijn waarbenjij.nu! Volg hier mij tijdens mijn reizen:)! Ik hoop dat jullie een beetje plezier hebben met het lezen van mijn blog!! Have fun! xxx Intro Nicaragua 2009 »»HeeHee!! Ik ben Annabel Beun, en ik ben 16 jaar. Ik zit/zat (want ja ik ben geslaagd:D) op O.R.S. Lek en Linge in Culemborg. Met deze school ga ik deze zomer naar Nicaragua, Matagalpa. Samen met nog 16 andere leerlingen en 4 begeleiders! Wij gaan in Nicaragua ontwikkelingshulp doen. We gaan in de stad Matagalpa gehandicapte kinderen en hun moeders helpen! Dit doen wij door middel van 3 projecten, - Sport en spel - Muziek - Creabea Ik zit bij het sport en spel project. Over de reis naar Nicaragua: Sinds 2000 reizen er groepen jongeren van O.R.S. Lek en Linge af naar Nicaragua om daar ontwikkelingshulp te gaan verichten. Dit doen ze in samenwerking met Las Familias Especiales. De stichting "Los Amigos de Las Familias Especiales", oftewel "de vrienden van de speciale families", is een stichting die het project Familias Especiales in de Nicaraguaanse regio Matagalpa ondersteunt. In deze straatarme regio werken onder erg moeilijke omstandigheden de moeders van Familias Especiales (moeders die zelf ook een kind met een beperking hebben) voor andere gezinnen met een kind met een beperking. Voor meer informatie over Las Familias Especiales kun je kijken op: http://www.familiasespeciales.nl/ Voor meer site's: http://nicaragua.lekenlinge.nl http://brigade4.hyves.nl De afgelopen jaren is er erg veel geld opgehaald voor Las Familias Especiales. En met erg veel geld bedoel ik ruim €60.000,- Dit jaar is het onze beurt om naar Nicaragua af te reizen en Las Familias Especiales te helpen! De afgelopen maanden hebben wij erg veel tijd in het project gestoken, en dan ook erg veel geld opgehaald met onder andere feesten in de Rodenburg. Naast alle spanning en de zenuwen, weet ik zeker dat alles goed gaat komen! Ik heb er onwijs veel zin in, en ik ga proberen om mijn dagboek bij te houden zodat jullie ons kunnen volgen. Dus.... Meld je aan voor de mailinglist, en krijg telkens wanneer ik een bericht plaats, een mailtje. ×× Annabel««

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 13734

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 20 Augustus 2012

Summercamp Trail Blazers America!

30 April 2011 - 08 Mei 2011

Dancing in Litouwen

17 Oktober 2009 - 24 Oktober 2009

New York 2009

11 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Lek en Linge @ Matagalpa

Landen bezocht: