Ometepe - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Annabel Beun - WaarBenJij.nu Ometepe - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Annabel Beun - WaarBenJij.nu

Ometepe

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annabel

23 Juli 2009 | Nederland, Leerdam

Buenosdiaz!!

Hier weer een verslagje vanuit de andere kant van de wereld!!

Hier is alles top!
We zijn net terug van 4 dagen vakantie op ometepe!
Die vakantie was echt wel even lekker!
Even lekker niks doen!

Afgelopen zaterdag zijn we vertrokken..
Omdat niet iedereen in de bus paste moesten er een aantal mensen met het openbaar vervoer.
Omdat die mensen dan vroeg moesten opstaan heb ik me opgeodderd omdat ik nog al makkelijk kan opstaan.

Maar wat een gekkenhuis zijn die bussen zeg!
Echt iedereen hangt uit de ramen omdat de bus gewoon zo vol zit!
Echt niet normaal!

daarna moesten we een uurtje met de pond naar Ometepe!
Was echt heel erg lekker en ben lekker verbrand!!
Na de pond werden we opgehaald met een paar busjes en moesten we nog een uur rijden naar het hotel.
Ik was echt helemaal kapot van die dag!

De volgende dag ben ik om half 7 gaan hardlopen op het strand!
Echt heerlijk! het was super warm dus meteen daarna een duik genomen in het meer. We zitten namelijk 10 meter van het grootste zoet water meer van de wereld.
Na die duik lekker gegeten, amerikaanse pannenkoeken als ontbijd heerlijk!
Al ben je die na 4 dagen ook al wel weer zat!!

Maargoed..
Verder elke dag lekker gezwommen en paard gereden..
Ik had heel graag de vulkaan belkommen maar mijn berg schoenen waren nat was de goudmijn waar we vrijdag in zijn geweerst en die kon ik dus niet aan..
HelaasHelaas.. maar ik heb wel lekker 3x paardgereden over het strand!

We hadden in het hotel wel erg veel last van springhanen..
Naomi heeft er gister in en voor onze kamer 12 doodgeslagen!!
Naomi is echt de held van de dag!

Verder zat er nog een leguaan in de douche, en heb ik in het hotel zeker wel 15 salamanders gezien!! kortom.. een gezellige boel..

Het eten in het hotel was trouwens wel bagger!
De kip was niet gaar *niet dat ik kip eet maar ja) en ook van de ei zijn een aantal mensen ziek geworden..
Gister zijn we met zn allen uit eten gegaan bij een restaurant in de buurt die wordt gerunt door een paar jonge duitsers.
Heb daar een heelijke Amerikaanse hamburger op!!

Maar goed ik hoor net dat ik moet stoppen helaas terwijl ik nog aardig wat te vertellen heb!!

Volgende week ben ik weer lekker thuis!!

Adios!!

P.s. Manon!! echt super van anouk en saffraan!! idd eindelijk wat we willen!!
Olaf!! ik leer je wel de salsa:P is niet zo moeilijk!
papa en mama.. lasagna maken gaat hier een beetje moeilijk.. wraps ga ik deze week nog maken..

Allemaal bedankt voor jullie reacties!!

KUS


  • 23 Juli 2009 - 01:23

    Roel:

    Super je net op MSN gesproken te hebben leuk tijdverschil ook :p(~2:00am hier ~18:00 daar) gaat daar goed he. Salamanders doen niks hoor, maar dat getippel is wel apart ja. snel zijn ze he!

    Geniet ervan! Kus, Roel

  • 23 Juli 2009 - 06:02

    Mama:

    Hoi Lieverd,

    Papa zal zelf wel reageren, weet dat je weer een verslag hebt geschreven. Super gaat het allemaal zeg,wat doe jij een hoop leuke dingen. leuk juist, dat openbaar vervoer, is ook weer een hele ervaring.En grappig, nu daar paardrijden en over een dikke week in Tsjechie!! Leuk ook dat je blijft hardlopen.En nu weer lekker aan de projecten! Geniet er nog van en blijf vooral schrijven, erg leuk!! Kus mama!!

  • 23 Juli 2009 - 06:15

    Papa:

    Hallo meisje,

    Geweldig verhaal, nu niet meer bang voor enge beesten denk ik.
    Hoe ging het paardrijden bij jou? Ook verwondingen door het zadel zoals bij de anderen.
    Geniet van de laatste dagen daar in Matagalpa.
    Blijf schrijven als de kans zich voordoet.

    Kus, papa

  • 23 Juli 2009 - 17:40

    Linda Van Rooijen:

    Weer een mooi verhaal Annabel, wij genieten zo ook heerlijk mee! Nog veel plezier de laatste week!

  • 23 Juli 2009 - 18:22

    O:

    he he anna

    heel cool allemaal meis!

    liefs!

  • 24 Juli 2009 - 22:02

    Marloes:

    Hej lieverd!
    Wat een prachtig verhaal.
    Ik durf te wedden dat je mijn tip van het hinkelen en klappen nog niet hebt uitgeprobeerd :)
    En wat een avontuur met het openbaar vervoer! Waren er geen kippen bij? (levende geen ongare) Dat zie je meestal in films :):):)
    Geniet nog van je projectdagen!
    veel liefs en kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leerdam

Annabel

Hey! Welkom op mijn waarbenjij.nu! Volg hier mij tijdens mijn reizen:)! Ik hoop dat jullie een beetje plezier hebben met het lezen van mijn blog!! Have fun! xxx Intro Nicaragua 2009 »»HeeHee!! Ik ben Annabel Beun, en ik ben 16 jaar. Ik zit/zat (want ja ik ben geslaagd:D) op O.R.S. Lek en Linge in Culemborg. Met deze school ga ik deze zomer naar Nicaragua, Matagalpa. Samen met nog 16 andere leerlingen en 4 begeleiders! Wij gaan in Nicaragua ontwikkelingshulp doen. We gaan in de stad Matagalpa gehandicapte kinderen en hun moeders helpen! Dit doen wij door middel van 3 projecten, - Sport en spel - Muziek - Creabea Ik zit bij het sport en spel project. Over de reis naar Nicaragua: Sinds 2000 reizen er groepen jongeren van O.R.S. Lek en Linge af naar Nicaragua om daar ontwikkelingshulp te gaan verichten. Dit doen ze in samenwerking met Las Familias Especiales. De stichting "Los Amigos de Las Familias Especiales", oftewel "de vrienden van de speciale families", is een stichting die het project Familias Especiales in de Nicaraguaanse regio Matagalpa ondersteunt. In deze straatarme regio werken onder erg moeilijke omstandigheden de moeders van Familias Especiales (moeders die zelf ook een kind met een beperking hebben) voor andere gezinnen met een kind met een beperking. Voor meer informatie over Las Familias Especiales kun je kijken op: http://www.familiasespeciales.nl/ Voor meer site's: http://nicaragua.lekenlinge.nl http://brigade4.hyves.nl De afgelopen jaren is er erg veel geld opgehaald voor Las Familias Especiales. En met erg veel geld bedoel ik ruim €60.000,- Dit jaar is het onze beurt om naar Nicaragua af te reizen en Las Familias Especiales te helpen! De afgelopen maanden hebben wij erg veel tijd in het project gestoken, en dan ook erg veel geld opgehaald met onder andere feesten in de Rodenburg. Naast alle spanning en de zenuwen, weet ik zeker dat alles goed gaat komen! Ik heb er onwijs veel zin in, en ik ga proberen om mijn dagboek bij te houden zodat jullie ons kunnen volgen. Dus.... Meld je aan voor de mailinglist, en krijg telkens wanneer ik een bericht plaats, een mailtje. ×× Annabel««

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 13743

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 20 Augustus 2012

Summercamp Trail Blazers America!

30 April 2011 - 08 Mei 2011

Dancing in Litouwen

17 Oktober 2009 - 24 Oktober 2009

New York 2009

11 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Lek en Linge @ Matagalpa

Landen bezocht: