Here we are - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Annabel Beun - WaarBenJij.nu Here we are - Reisverslag uit Leerdam, Nederland van Annabel Beun - WaarBenJij.nu

Here we are

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Annabel

11 Juli 2009 | Nederland, Leerdam

HeeHee!!
Hier dan mijn eerste bericht!!
Eindelijk we zijn er!!
wat een reis zeg
Het begon al in de bus, lekker overvol met aan aantal koffers in onze nekken.. erg fijn..

Eenmaal in Brussel aangekomen hadden we wat parkeer problemen met de bus.. echt super grappig.
Op het vliegveld hebben we de Amerika gangers achtergelaten en zijn we met ons eigen groepje verder gegaan!

we moesten 3 uurtjes wachten op het vliegveld, maar die tijd konden we mooi gebruiken om het 1e geld uit te geven!

Om 10 uur moesten we inchecken voor onze 1e vliegreis!
Yeah nu gaat de vakantie echt beginnen!
De vliegreis verliep vlekkenloos en was super gezellig!
Aangekomen op Atlanta kijk ik echt mijn ogen uit!
Wat is het daar streng zeg!! overal liepen mensen te schreeuwen waar je heen moest, en je moest het echt niet wagen om 2 meter naast je pad te lopen! ook moesten we bij de duane een foto laten maken en vinger afdrukken laten maken echt super raar! Zien we er nou echt uit alsof we een aanslag gaan plegen??
En verder.. wat is daar alles goedkoop zeg! echt bizar.

Toen we bij de gate aan het wachten waren voor onze 2e vlucht, hebben we een Amerikaanse groep ontmoet die ook naar Nicaragua gingen, was best grappig.
de 2e reis ging trouwens wel sloom en zijn we over een tornado gevlogen.. dus vliegtuig ging aardig tekeer..

Na een vlucht van 4 uurtjes kwamen we dan eindelijk aan in Managua! Het 1e wat we zagen waren mannen met mondkapjes.. echt vaag.
Al snel hadden we onze koffers en konden we kennis maken met onze gastvrouw, Rebecca.

We moesten nu nog 2 uur met de bus en toen waren we er eindelijk!
Al snel gingen we slapen want we hebben een dag van 26 uur gemaakt, dus we waren allemaal aardig brak!

Ik lig met Saskia op een kamer in een apart huis omdat er bij Rebecca niet genoeg ruimte was.
Snel even mijn klamboe opgehangen en toen lekker gaan slapen!

next day..
Saskia en ik dachten dat iedereen wel zou uitslapen, dus wij ook lekker rustig aan doen.
dus kwamen wij rond half 10 uit onze kamer (wisten wij veel dat de anderen al om 6 uur wakker waren, en Siebe zelfs al om half 6 stond te douchen!!).


vandaag hebben we eerst een rondje gelopen door de stad en geld gewisseld.
De mensen zijn erg aardig, maar je merkt wel dat je een vreemdeling bent. je wordt overal aangestaard.
Je ziet hier wel echt super veel van die typische amerikaanse bussen! echt super grappig en ze zitten altijd overvol!

Daarna zijn we even gaan lunchen en zijn we met de bus (wat een uitzicht!!!) naar een piniatafeest geweest in een bejaardentehuis.
Was echt super leuk, lekker met de mensen gedanst.
Na ik denk 2 uurtjes weer terug gegaan.

Het regent hier wel veel, niet dat het met bakken uit de lucht komt, maar het is ook geen miezer..
Wel super warm en zonnig.
echt een beetje vaag!
Gelukkig nog geen spinnen gezien, wel ontdekt dat er grote dikke rode mieren in het huis zitten.

Ik heb het hier onwijs naar mijn zin en ben nu al verliefd op dit super mooie land!
We zullen zien wat we morgen gaan doen, maar wat het ook is, ik heb er zin in!
Ik heb de sloppenwijken al gezien op de berg, ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn als we daar heen gaan.


Adios Amigos
xx Annabel


P.s. No jetleg en ik heb geen idee hoe ik foto's op de computer moet zetten dus die zien jullie wel als ik terug ben!!





  • 13 Juli 2009 - 05:44

    Mama&papa:

    Wat een heerlijk verhaal zeg, fijn dat het zo goed gaat!!En heerlijk dat je geen jetlag hebt, slim om uit te slapen, ben je gelijk door de ergste vermoeidheid heen!
    Maak er wat van liefje, grijp lekker je kans om veel te doen en mee te maken! Groetjes aan iedereen!!Tot schrijfs! papa & mama

  • 13 Juli 2009 - 06:19

    Linda:

    Dag Annabel,
    Leuk om zo jullie verhalen te lezen, genieten wij ook nog een beetje mee.
    Veel plezier en maak er iets van met de groep!
    groeten van Linda (moeder Ramon)

  • 13 Juli 2009 - 10:08

    Annemiek:

    Heey zusje!!!

    Lekker naar je zin daar? Nou ik hoop het wel hoor! Maar dat zal wel goed komen denk ik zo! Ik zal je web-log leker bijhouden met lezen!

    Have fun!

    Liefs
    Annemiek

  • 13 Juli 2009 - 16:41

    Elisa:

    Heey,
    wat leuk dat jij dit ook gebruikt zo kunne we je in de gaten houduh:P:P
    en lekker warm daar??
    doe voorzichtig en ik lees graag je volgende verhalen!!!

    xxx Elisa

  • 13 Juli 2009 - 22:49

    Marloes:

    Hej lieverd!
    Heel fijn om wat van je te horen! Hihi echt grappig dat je lekker uitslaapt en danst met bejaarden :)Lekker genieten en jezelf blijven....dan wordt dat prachtige land ook verliefd op jou!

  • 13 Juli 2009 - 23:10

    Mark:

    Hey!

    Goed om te horen dat u en panda veilig zijn aangekomen! Leuk om zo'n verhaal te lezen, houd dat vooral vol! Geniet van de ervaring, en geniet er ook vooral van, vooral genieten dus!

    Kus Mark

  • 15 Juli 2009 - 16:16

    Olaf:

    he he

    Nu zijn de rollen omgedraaid. Echt een leuk verhaal! Bedankt voor je fototje..

    Liefs Olaf

  • 15 Juli 2009 - 23:48

    Roel:

    Goed wat van je te horen! blij dat de reis enigzins mee viel :)

    En dan ook nog is 3 aanbiedingen van opleidingen! jij redt het wel meisje ;)

    Veel plezier, geniet ervan.

    Roel

  • 16 Juli 2009 - 18:26

    Maartje:

    Hey Annabel,

    Gaaf hoor zo'n reis. Blijf vooral lekker schrijven... Leuk om te lezen.... :D

  • 16 Juli 2009 - 19:49

    José Beijer:

    Ha Ananbel,
    Wat leuk dat je je in zo'n totaal nieuwe omgeving al zo snel thuis voelt.
    Ik denk dat we 4 september ook een pinata moeten hebben, want dat is wel echt feest als ik jouw verslag en dat van enkele anderen lees.
    Een fijne tijd met je reisgenoten en de kinderen en veel plezier op de vulkaan!

    José Beijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leerdam

Annabel

Hey! Welkom op mijn waarbenjij.nu! Volg hier mij tijdens mijn reizen:)! Ik hoop dat jullie een beetje plezier hebben met het lezen van mijn blog!! Have fun! xxx Intro Nicaragua 2009 »»HeeHee!! Ik ben Annabel Beun, en ik ben 16 jaar. Ik zit/zat (want ja ik ben geslaagd:D) op O.R.S. Lek en Linge in Culemborg. Met deze school ga ik deze zomer naar Nicaragua, Matagalpa. Samen met nog 16 andere leerlingen en 4 begeleiders! Wij gaan in Nicaragua ontwikkelingshulp doen. We gaan in de stad Matagalpa gehandicapte kinderen en hun moeders helpen! Dit doen wij door middel van 3 projecten, - Sport en spel - Muziek - Creabea Ik zit bij het sport en spel project. Over de reis naar Nicaragua: Sinds 2000 reizen er groepen jongeren van O.R.S. Lek en Linge af naar Nicaragua om daar ontwikkelingshulp te gaan verichten. Dit doen ze in samenwerking met Las Familias Especiales. De stichting "Los Amigos de Las Familias Especiales", oftewel "de vrienden van de speciale families", is een stichting die het project Familias Especiales in de Nicaraguaanse regio Matagalpa ondersteunt. In deze straatarme regio werken onder erg moeilijke omstandigheden de moeders van Familias Especiales (moeders die zelf ook een kind met een beperking hebben) voor andere gezinnen met een kind met een beperking. Voor meer informatie over Las Familias Especiales kun je kijken op: http://www.familiasespeciales.nl/ Voor meer site's: http://nicaragua.lekenlinge.nl http://brigade4.hyves.nl De afgelopen jaren is er erg veel geld opgehaald voor Las Familias Especiales. En met erg veel geld bedoel ik ruim €60.000,- Dit jaar is het onze beurt om naar Nicaragua af te reizen en Las Familias Especiales te helpen! De afgelopen maanden hebben wij erg veel tijd in het project gestoken, en dan ook erg veel geld opgehaald met onder andere feesten in de Rodenburg. Naast alle spanning en de zenuwen, weet ik zeker dat alles goed gaat komen! Ik heb er onwijs veel zin in, en ik ga proberen om mijn dagboek bij te houden zodat jullie ons kunnen volgen. Dus.... Meld je aan voor de mailinglist, en krijg telkens wanneer ik een bericht plaats, een mailtje. ×× Annabel««

Actief sinds 05 Mei 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 13743

Voorgaande reizen:

14 Juni 2012 - 20 Augustus 2012

Summercamp Trail Blazers America!

30 April 2011 - 08 Mei 2011

Dancing in Litouwen

17 Oktober 2009 - 24 Oktober 2009

New York 2009

11 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Lek en Linge @ Matagalpa

Landen bezocht: